Over Huhtamaki

Huhtamaki's ambitie is om wereldwijd de eerste keuze te zijn voor duurzame verpakkingsoplossingen.

Het bedrijf streeft er elke dag naar deze positie te veroveren met zijn innovatieve producten die de hygiëne en veiligheid van zowel kant-en-klare als afhaalmaaltijden garanderen. Zij geloven in de bescherming van voedsel, mensen en de planeet en het welzijn en gemak van mensen over de hele wereld.

Verpakkingen creëren waarde door de hygiëne, beschikbaarheid en veiligheid van voedsel voor consumenten over de hele wereld te garanderen. Bovendien, steeds meer gericht op de toekomst van de planeet, speelt de verpakking ook een sleutelrol in de vermindering van de voedselverspilling, die nog steeds veruit de grootste milieu-impact van voedselsystemen op de klimaatverandering heeft. Met de huidige digitale doorbraak biedt verpakken ook oplossingen zoals traceerbaarheid van producten en efficiënte circulariteit. Klanten, consumenten, gemeenschappen en de planeet hebben meer dan ooit behoefte aan duurzame verpakkingsoplossingen.

Tegenwoordig speelt de verpakking een belangrijke rol bij de voedselveiligheid en het gemak. Huhtamaki zet zich in om verpakkingen meer circulair te maken en duurzaamheid te integreren in alles wat ze doen. Met een geschiedenis van 100 jaar en een sterk Scandinavisch erfgoed, zijn zij actief in 36 landen en 81 locaties wereldwijd. Hun 18.600 werknemers streven naar het leveren van de volgende generatie slimme verpakkingen. De omzet in 2019 bedroeg 3,4 miljard euro.

Huhtamaki levert aan fast food en casual restaurants, cafés en verkoopautomaten, maar ook aan producenten van eieren, fruit en groenten. Hun activiteiten op het gebied van flexibele verpakkingen produceren flexibele, lichtgewicht en innovatieve verpakkingsmaterialen, zakjes en etiketten voor levensmiddelen en dranken, koffieverpakkingen, verpakkingen voor dierenvoeding, barrièreverpakkingen, autoclaafzakjes en farmaceutische verpakkingen. Zij leveren aan wereldwijde en lokale merken in Europa, Azië, Oceanië en Zuid-Amerika.


keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x