Procedure retours

Procedure 'Terugname van Goederen'

Procedure 'Verwerking Terugname goederen'

U neemt contact op met uw contactpersoon op onze Customer Service.
Deze medewerker zal op basis van uw informatie een terugname opdracht (RMA) in ons ERP-systeem AXAPTA ingeven , dit resulteert in een document RMA orderbevestiging dat dient voor het ophalen van de goederen en de verwerking in ons distributiecentrum.

De terugname wordt in AXAPTA gestuurd door :
‘Return Reason Code’ (de reden voor de RMA) + ‘Disposition Code’ (bepaalt het gerelateerde logistieke verwerkingsproces).
Met het document ‘RMA orderbevestiging’ komt onze chauffeur de goederen bij u ophalen.
In ons distributiecentrum worden de teruggenomen goederen verwerkt op basis van bovenvermelde informatie. Na controle op volledigheid en de staat van de verpakking wordt dan de definitieve bestemming bepaald in het magazijn ( stock , vernietiging , quarantaine zone voor kwaliteitsproblemen….) ; de ‘terugname opdracht’ wordt in AXAPTA verwerkt .
Na de verwerking wordt automatisch een creditnota gegenereerd.

Deze werkwijze laat ons toe om de volledige verwerking van teruggenomen goederen te doen binnen ons ERP Systeem. 

Vervallen producten
1. Indien het recent geleverde goederen betreft waarvan de vervaldatum te kort bij de leverdatum lag , worden de goederen teruggenomen en gecrediteerd.
Voor de terugname : zie procedure ‘Verwerking Terugname goederen’.
2. Indien het producten betreft die reeds langere tijd in uw magazijn lagen , deze goederen
    worden in principe niet teruggenomen.

Foutief bestelde goederen
Foutief bestelde goederen worden in principe teruggenomen en gecrediteerd.
Voor de terugname : zie procedure ‘Verwerking Terugname goederen’.

Procedure ‘Recall’

In geval van kwaliteitsproblemen met een specifiek artikel kunnen wij In ons ERP-Systeem zien aan welke Klanten dit artikel geleverd werd. De Klanten worden geïnformeerd over het probleem en de betrokken lotnummers ; zij kunnen dan hun stock controleren op de betrokken lotnummers.
Wij blokkeren onmiddellijk onze voorraad van de betrokken lotnummers.
De betrokken goederen halen we op bij onze Klanten. ( producten ter vervanging worden geleverd )
In ons magazijn worden de goederen dan op een speciale quarantaine locatie opgeslagen.
Het incident wordt aan de diensten van het FAGG gemeld.
Op basis van het lotnummer aangebracht op de verpakking van het artikel kunnen we bij onze producent alle relevante productiegegevens opvragen en/of eventuele kwaliteitstesten te laten uitvoeren. Wij houden u op de hoogte van de bevindingen en aanbevelingen.
Voor de terugname : zie procedure ‘Verwerking Terugname goederen’.

Indien u zelf een kwaliteitsprobleem mbt  één van onze producten vaststelt :

  • U neemt contact op met uw contactpersoon op onze Customer Service.
  • Onze Product Manager neemt contact met u op voor bijkomende informatie : definitie van het probleem , de omvang , het lotnummer. Hij kan ook vragen naar een staal en/of een foto. Hij neemt contact met de fabrikant , die het probleem onderzoekt. In ons magazijn wordt de stock gecontroleerd op het probleem ; en eventueel in de Quarantaine Zone geplaatst te worden. Onze Product Manager zal contact met u houden over de bevindingen en de te nemen acties.

Voor de terugname: zie procedure ‘Verwerking terugname goederen’
Voor een Recall : zie procedure ‘Recall’

Procedure 'Klachtenbehandeling'

Als u een defect of een verkeerd verzonden artikel hebt ontvangen, neem dan onmiddellijk contact met ons op via mail@kingbelgium.be. Beschrijf de fout zo gedetailleerd mogelijk. Als wij het probleem niet kunnen oplossen, kunt u het/de product(en) terugvorderen en nieuwe krijgen. Klachten moeten worden ingediend in overeenstemming met de instructies die u van ons ontvangt. De procedure leest u hier

Procedure retours
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x