Persbericht: Elektrische Truck

King Belgium en Tork zetten 100% elektrische vrachtwagen in voor distributie van hygiëne producten

De vrachtwagen van King Belgium vormt het sluitstuk van het duurzame traject dat de producten, waaronder Tork, van in de fabriek tot bij de klant afleggen.

Brussel, 25 mei 2021 - Een 100% elektrische Renault truck die healthcare- en hygiëne producten, duurzame catering disposables en onderhoudsproducten levert in België en Luxemburg.
Met dat project bevestigen King Belgium, onderdeel van de Bunzl Group, en Tork, een merk van Essity, hun voortrekkersrol op gebied van duurzaamheid.
Om de CO
2-uitstoot bij de distributie van hygiëneproducten drastisch te verlagen, investeerden beide bedrijven in de vrachtwagen, die vanaf augustus Belgische klanten bevoorraadt.

King Belgium is al meer dan 25 jaar distributiepartner van Tork in België. Het bedrijf levert onder andere hygiëne producten zoals papieren handdoekjes, facial tissues, servetten en dispenser systemen aan B2B,
zijnde scholen, ziekenhuizen, industrie, contract cateraars, pretparken, restaurantketens en overheidsinstellingen.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen speelt bij King Belgium een heel belangrijke rol binnen het bedrijf.
Zo bevat het ‘BeGreen’-assortiment producten gemaakt van een grote diversiteit van milieuvriendelijke materialen en gaat er veel aandacht naar duurzame leveranciersrelaties.

Ook op het gebied van logistiek werkt King Belgium mee aan een groene toekomst. Er wordt permanent actie ondernomen om de CO2-uitstoot te verlagen.
Zo hanteert King Belgium het principe van de one-stop-shop delivery, waarbij alle producten via 1 leverancier in 1 levering bij de klant geleverd worden.
Alle chauffeurs worden met regelmaat getraind om efficiënter te rijden en worden hun voertuigen altijd optimaal geladen.
Momenteel wordt er ook gewerkt aan het vervangen van de bestaande vloot door elektrische voertuigen. Na uitgebreide tests met elektrische vrachtwagens, wordt in augustus een Renault Truck D.Z.E. aan de vloot toegevoegd.

“Onze omzet is de voorbije 10 jaar meer dan verdubbeld. Dat betekent heel wat extra leveringen bij heel wat extra klanten. Toch is onze CO2-uitstoot in de laatste 10 jaar dezelfde gebleven.
Dat is het beste bewijs dat we onze voortrekkersrol op vlak van duurzaamheid en ecologisch verantwoord ondernemen zeer bewust en ernstig ter harte nemen”, zegt Werner Meuleman, Managing Director van King Belgium.

Tork: volledig groene keten van fabriek tot bij de klant is een feit

Ook Tork zet al jaren in op duurzaamheid. Hun partnership met de Verenigde Naties en hun plek in de top 100 van meest duurzame bedrijven wereldwijd, bewijzen dat het bedrijf tot het uiterste gaat om alles wat met hygiëneproducten te maken heeft zo duurzaam mogelijk te benaderen. Dat start al bij de vraag vanuit de markt: door producten te ontwikkelen die het verbruik doen dalen, zoals het SmartOne®-systeem waardoor je minder toiletpapier verbruikt, poetspapier dat uit één laag bestaat (Tork Reflex™ Wiping Paper) en Xpressnap®-dispensers met vel-voor-vel dosering. Tijdens het productieproces maakt Tork gebruik van hernieuwbare vezels, en met een recyclingservice voor papieren handdoeken (Tork PaperCircle®) zet het bedrijf in op circulariteit.

“Als marktleider in Europa willen we onze maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en bijdragen aan duurzame ontwikkelingen”, vertelt Wilco Nederkoorn,
Commercial Director Professional Hygiëne Benelux bij Essity. “Dankzij de samenwerking met King Belgium kunnen we het laatste stukje van de productketen groen en emissievrij maken. Het hele traject, van fabriek tot bij de klant en eindconsument, is nu milieuvriendelijk.”

De focus op duurzaamheid zal de komende jaren enkel aan belang toenemen. Klanten en bedrijven verwachten dat producenten duurzaamheid verzekeren. Maar ook overheden zullen actie ondernemen, bijvoorbeeld door op termijn alleen elektrische (vracht-)wagens in steden binnen te laten. “King Belgium is onze eerste partner op de Belgische markt die deels elektrisch zal rijden”, zegt Wilco Nederkoorn. “In de toekomst zullen we steeds meer van dit soort initiatieven zien opstarten, tot elektrisch leveren ‘het nieuwe normaal’ is. Hoe sneller we dat kantelpunt bereiken, hoe beter.”

Over Tork

Het merk Tork biedt professionele hygiëneproducten en -diensten aan klanten over de hele wereld, variërend van restaurants en zorginstellingen tot kantoren, scholen en industrieën.
Tot de producten behoren dispensers, papieren handdoeken, toiletpapier, zeep, servetten, maar ook software voor data gedreven schoonmaak oplossingen. Door expertise op het gebied van hygiëne, functioneel ontwerp en duurzaamheid is Tork uitgegroeid tot een marktleider die klanten ondersteunt bij het vooruitdenken. Tork is een wereldwijd merk van Essity en een toegewijde partner voor klanten in meer dan 110 landen. Om op de hoogte te blijven van het laatste Tork-nieuws en -innovaties kan je terecht op www.tork.be

Over Essity
Essity is een wereldwijd vooraanstaand internationaal hygiëne- en gezondheidsbedrijf dat zich inzet voor het verbeteren van welzijn met producten en oplossingen voor dagelijks gebruik.
Verkoop vindt plaats in ca. 150 landen via de toonaangevende internationale merken TENA en Tork, en andere sterke merken waaronder Jobst, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa. Essity heeft ca. 46.000 medewerkers en de netto-omzet in 2019 bedroeg ca. SEK 129 miljard (EUR 12,2 miljard). Het hoofdkantoor bevindt zich in Stockholm, Zweden, en Essity staat genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. Ga voor meer informatie naar www.essity.com

Over King Belgium

King Belgium is een distributeur in facility, catering, hygiëne, persoonlijke beschermingsmiddelen, onderhoud en medische disposables. In België en Luxemburg levert King Belgium rechtstreeks aan de eindgebruikers zoals ziekenhuizen, scholen, privéondernemingen, overheidsinstellingen (Gemeenten, Openbare Centra voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW), Ministeriële Diensten), facilitaire en catering dienstverleners, hotels, woon- en zorgcentra, groothandelaars etc.

Het volledige KING BELGIUM 'One-Stop-Shop' concept is online toegankelijk via een state-of-the-art webshop platform (www.webshop.kingbelgium.be). Wij bieden voor elke specifieke vraag de juiste oplossing door de ondersteuning van deskundige adviseurs, een uitgebreid productgamma en een goed georganiseerd distributienetwerk.

King Belgium maakt deel uit van de Bunzl Group, actief in meer dan 30 landen, verspreid over 4 continenten.
Bunzl stelt meer dan 20.000 mensen tewerk en realiseerde in 2020 een omzet van 11,5 miljard €. Het hoofdkantoor bevindt zich in Londen en staat genoteerd op de London Stock Exchange FTSE100 index.
Voor meer informatie, nodigen wij u graag uit te surfen naar www.kingbelgium.be en www.bunzl.com.

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}